Vinst i första semin!

19 maj, 2014

I första semifinalen borta mot BTK Rekord så spelade Eslövs tre spelare på topp och de tappade endast ett set.

I första matchen spelade Robert ”Robban” Svensson mot Fabian Åkerström och han gav inte honom någon chans. Han vann med 11-7, 11-8 och 11-4. Det var en uppvisning i hur man spelar mot en defensivspelare och ”Robban” gjorde inte många misstag i matchen.

I andra matchen spelade Xu Hui mot Simon Arvidsson och där visade han att han är den bästa spelaren i Svenska pingisligan. Han vann med 11-7, 11-9, 11-6. Speciellt hans retur spel var imponerande.

I tredje matchen startade Mattias Översjö lite skakigt och förlorade första set med 11-7. Men sen visade han att han är en riktigt bra spelare och att han har gått framåt den sista tiden. Setsiffrorna i de sista tre seten blev 11-8, 11-6, 11-3.

Om nu spelarna kan hålla koncentrationen på onsdag i Eslövshallarna så blir det imponerande 10 året i rad som laget tar sig till SM-Final. Så ta er nu till Eslövshallarna och se om de kan bli historiska.

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné
    Sommaren är igång, och sedan några år tillbaka innebär juni att WTT-touren gör ett par stopp på Balkanhalvön. Flera svenska landslagsspelare är på plats för tävlingar i Nordmakedonien, Kroatien och […] Inlägget Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb
    Ta chansen och anmäl dig till utbildningen Bordtennistränare Klubb, som är ett utmärkt steg för dig som är ansvarig tränare för en träningsgrupp i din förening.    Utbildningen riktar sig till […] Inlägget Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Emil och Siri föll med flaggan i topp
    Emil Ellermann och Siri Benjegård stod för de sista ljusglimtarna när de nådde varsin semifinal i Helsingborg. Sverige lämnar därmed WTT Youth Contender 2026 med två mixedguld och fyra semifinalplatser.  […] Inlägget Emil och Siri föll med flaggan i topp dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

Näringslivsdagar

I lördags hade kommunen näringslivsdag. Klubben stod på torget och visade upp vår verksamhet och våra snygga SM-bucklor, och allmänheten fick möjlighet att spela, samt utmana oss från klubben!

läs mer

Seger i premiären!

I en stekhet Blomsterbergshall tog vi igår emot BTK Kävlinge i premiären utav Pingisligan för herrar. Detta blev Daniel Kosibas debut i Eslövströjan, där han i första matchen pressades hårt utav Magnus Molin. Daniel vinner första set med 12-10, men tappar dem två...

läs mer

En fantastisk gårdagskväll fick avrunda en fantastisk säsong!

Igår kväll hyllades vi utav kommunen på stora torg! En fantastisk försommarkväll där jag själv bara njöt utav stunden! Det vi har åstadkommit denna säsong är svårt att sätta ord på, och att summera säsongen är inte lätt, det finns så mycket man vill nämna, så många...

läs mer