Vi hade fyra med i Riks-Topp 12!

1 december, 2014

I helgen spelades Riks-Topp i Skellefteå. Eslöv hade fyra spelare med och det var blandade framgångar.

Kornelia Jönsson blev tvåa efter att hon för första gången i tävlingssammanhang slagit Elin G Snygg bland annat. Hon stog också upp bra mot Ellen Holmsten från Spårvägens BTK som räknas som en av de allra största talangerna i Sverige. Så det var riktigt bra gjort av Kornelia i F-15. Där kan vi nämna att hennes träningskompis som tävlar för IFK Lund Sofie Andersson slutade på en fjärde plats. Även det riktigt bra gjort.

I P-15 hade vi med Melker Nilsson. Han slutade på en sjätte plats vilket var bra efter omständigheterna. Han har varit sjuk i över en vecka och var inte riktigt återställd. Bra kämpat, Melker.

I P-13 så var David Andersson kvalificerad och han får mer än godkänt. Han är endast på 20:de plats på Sverige rankingen så han slog några som ligger betydligt högre på rankingen i tävlingen. Bra David.

Omid Khoshbakht som lämnat Eslöv och fortsätter sin träning i Stockholm i lite mindre omfattningen ställde upp lite otränad och slutade för honom en väldigt blygsam elfte plats. Men kul att se att han fortsätter med sin pingis.

Vi hade fler kvalificerade men de hade lämnat återbud av olika anledningar till tävlingen.

Kornelias prisutdelning i F-15. Från vänster Elin G Snygg, Halmstad 3:a. Ellen Holmsten, Spårvägens BTK 1:a och Kornelia Jönsson, Eslövs PK 2:a

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Inbjudan till Seniorfestivalen 2026
    Vill du åka på läger? Vill du utvecklas och bli bättre i pingis? Vill du träffa nya kompisar och likasinnade? Vill du uppleva några minnesvärda dagar?  Gör slag i saken […] Inlägget Inbjudan till Seniorfestivalen 2026 dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Stor trupp på U21-EM i Rumänien
    På onsdag drar U21-EM igång i rumänska Cluj-Napoca, dit en trupp på fyra killar och fyra tjejer från Sverige åker. Det är singel, dubbel och mixed som gäller, och den svenska […] Inlägget Stor trupp på U21-EM i Rumänien dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Representation på World Parkinson Congress
    Monica J Erlandsson var på plats i USA när World Parkinson Congress gick av stapeln i slutet av maj. Under fyra intensiva och lärorika dagar tog hon del av föreläsningar och aktuell forskning kring […] Inlägget Representation på World Parkinson Congress dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

Truls Svensk Mästare

Truls Möregårdh är som blott 17 år bäst i Sverige på herrsidan. Inte nog med det, han besegrar såväl Sverigeettan Mattias Falck, rankad som nummer 13 i världen i Semifinal med 4-3 i set, och tar sedan hem finalen emot Sverigetvåan Kristian Karlsson, rankad som nummer...

läs mer

Truls vann dubbelt i Safirs

Truls vann dubbelt i Safirs, när han vann både U21 och herrsingel. I U21 slutspelet var knepet att släppa ett set, för att samtliga slutspelsmatcher slutade 4-1 i set. I herrsingel blev det skilje emot en japan i åttondel. I kvarten blev det även där skiljeset emot...

läs mer

Safirs Internationella

Dags så för Sveriges största turnering, Safirs Internationella i Örebro. I herrsingel är det Översjö, Hilding, Perman, Diego, Alex Naumi, Truls och Hugo från Akademin/gymnasiet som deltar. På damsidan är Alex Galic andraseedad. Även Nomin, Kornelia, Alva och Carro...

läs mer