Sammanfattning av seriespel div 4 & 5

23 januari, 2015

Igår var det seriespel för såväl division 4 som div 5.

Div 4-laget/Andersson laget med Thomas, Mattias, David och Oscar var uppe i Arkelstorp. Där gick det bra, 8-1 till Eslöv, vilket innebär fortsatt toppkänning i tabellen. I dagsläget ser det ut som om det kommer stå mellan Eslöv och Tomelilla om vem som ska vinna serien. Tomelilla har full pott, medan Eslöv skuggar tätt bakom. I sista omgången möts dem båda lagen i det som er ut att kunna bli en helt avgörande match om vem som vinner serien.

Div 5-laget hade hemmamatch mot Söderkulla 2. Eslöv gick snabbt fram till 4-0, innan Viktor förlorade, hans blott 2:a förlust i singel i serien, och detta mot en spelare han ska slå i vanliga fall. Dock skötte sig övriga lagmedlemmar (Isak, Lars och Tim) exemplariskt, och för första gången denna säsong blev det seger i båda dubblarna. Efter dubblarna tog Viktor revansch på sig själv, och slog Söderkullas 1:a och därmed kunde slutresultatet skrivas till 8-3, vilket också innebär fortsatt serieledning.

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné
    Sommaren är igång, och sedan några år tillbaka innebär juni att WTT-touren gör ett par stopp på Balkanhalvön. Flera svenska landslagsspelare är på plats för tävlingar i Nordmakedonien, Kroatien och […] Inlägget Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb
    Ta chansen och anmäl dig till utbildningen Bordtennistränare Klubb, som är ett utmärkt steg för dig som är ansvarig tränare för en träningsgrupp i din förening.    Utbildningen riktar sig till […] Inlägget Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Emil och Siri föll med flaggan i topp
    Emil Ellermann och Siri Benjegård stod för de sista ljusglimtarna när de nådde varsin semifinal i Helsingborg. Sverige lämnar därmed WTT Youth Contender 2026 med två mixedguld och fyra semifinalplatser.  […] Inlägget Emil och Siri föll med flaggan i topp dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

Avgörande semifinal ikväll

Ikväll hoppas vi så många som möjligt kommer och stöttar herrarna i den avgörande semifinalen emot Spårvägen. Matchen börjar kl. 18.30 och det är Blomsterbergshallen som gäller.

läs mer

Seriehelg stundar

Näst sista seriehelgen stundar, och för vårt damlag i Pingisligan by STIGA är det dubbla bortamatcher i dem Värmländska skogarna. Imorgon ställs vi emot Arvika, med en ny import med 8-0 i kvot. På söndag är det sedan idrottshallen i Storfors och möte med dem regerande...

läs mer

Årets första seriehelg

I damerna Pingisligan by STIGA kunde Lyckeby besegras med 6-1. Även damernas div 1 lag kunde vinna med 6-1 över såväl Råå som Lyckeby BTK B. För div 1 laget väntar härnäst Varbergs BTK, som ligger 1 poäng efter Eslöv, också dem obesegrade hitintills i serien. I...

läs mer