Silver till damerna!

22 maj, 2015

I år gick det inte hela vägen fram till guldet. Ängby var för starka och vi får gratulera dem till guldet. De vann i Stockholm i onsdags med 5-2 och i Eslöv under fredags kvällen med 5-3.

Synd om Svensk dampingis och framför allt synd om tjejerna i Ängby att de inte kan försvara sitt guld nästa säsong eftersom de drar sig ur med sitt lag från Pingisligan. Samt att vi inte får chansen på revansch nästa säsong.

Match protokollet ser ni här.

Matchen live sändes men kan beskådas via denna länken på Bambuser Eslöv PK – Ängby SK

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Inbjudan till Seniorfestivalen 2026
    Vill du åka på läger? Vill du utvecklas och bli bättre i pingis? Vill du träffa nya kompisar och likasinnade? Vill du uppleva några minnesvärda dagar?  Gör slag i saken […] Inlägget Inbjudan till Seniorfestivalen 2026 dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Stor trupp på U21-EM i Rumänien
    På onsdag drar U21-EM igång i rumänska Cluj-Napoca, dit en trupp på fyra killar och fyra tjejer från Sverige åker. Det är singel, dubbel och mixed som gäller, och den svenska […] Inlägget Stor trupp på U21-EM i Rumänien dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Representation på World Parkinson Congress
    Monica J Erlandsson var på plats i USA när World Parkinson Congress gick av stapeln i slutet av maj. Under fyra intensiva och lärorika dagar tog hon del av föreläsningar och aktuell forskning kring […] Inlägget Representation på World Parkinson Congress dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

SM-final herrar

Nu fortsätter Herrlaget kampen om SM-guld. Finalmatch nr 1: Tisdag 19/4 kl 18.30 borta mot Halmstad Finalmatch nr 2: Torsdag 21/4 kl 18.30 i Blomsterbergshallen Kom och hjälp Eslöv till SM-guld!

läs mer