Dubbla finalförluster

21 maj, 2018

Både dam och herrlaget har fått lämna ifrån sig SM-bucklan, detta efter att Halmstad vunnit herrfinalen och Storfors damfinalen.

I damfinalens andra match var det ytterst små marginaler, trots klara 2-5. Tre matcher gick till skilje, varav två utav dem slutade 9-11 i femte set. Storfors vann samtliga dessa.

I herrfinalens första match hade vi matchbollar, men Halmstad vände och vann, och väl hemma i Halmstad avgjorde Elias Ranefur via 13-11 i skilje.

Vi laddar om i sommar, och hoppas kunna ta tillbaka gulden säsongen 2018/2019!

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné
    Sommaren är igång, och sedan några år tillbaka innebär juni att WTT-touren gör ett par stopp på Balkanhalvön. Flera svenska landslagsspelare är på plats för tävlingar i Nordmakedonien, Kroatien och […] Inlägget Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb
    Ta chansen och anmäl dig till utbildningen Bordtennistränare Klubb, som är ett utmärkt steg för dig som är ansvarig tränare för en träningsgrupp i din förening.    Utbildningen riktar sig till […] Inlägget Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Emil och Siri föll med flaggan i topp
    Emil Ellermann och Siri Benjegård stod för de sista ljusglimtarna när de nådde varsin semifinal i Helsingborg. Sverige lämnar därmed WTT Youth Contender 2026 med två mixedguld och fyra semifinalplatser.  […] Inlägget Emil och Siri föll med flaggan i topp dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

SM-final herrar

Nu fortsätter Herrlaget kampen om SM-guld. Finalmatch nr 1: Tisdag 19/4 kl 18.30 borta mot Halmstad Finalmatch nr 2: Torsdag 21/4 kl 18.30 i Blomsterbergshallen Kom och hjälp Eslöv till SM-guld!

läs mer