Herrarna avslutade grundserien med stil

8 april, 2015

Igår kväll spelades den sista grundserieomgången utav herrarna Pingisliga när Kävlinge gästade blomsterbergshallen. För Kävlinges del behövde dem en poäng för att undvika ett negativt kval. Men detta skulle inte bli Kävlinges kväll.

I första matchen mellan Xu Hui och An Shu spelade Xu kontrollerat i dem två första seten. An kunde dock vinna det tredje, och i det fjärde var han inte långt efter, men Xu kunde avgöra via 11-8, och därmed ge Eslöv ledningen med 1-0.

På bordet bredvid möttes Mattias Översjö och Magnus Molin. Översjö tog första med 11-8, andra med 11-7, för att sedan trycka gasen i botten i tredje, och vinna det med 11-4.

Efter pausen gick Robban upp mot Kävlinges kines Zhi Xu Wang, och Xu Hui tog sig an Magnus Molin. Robban spelade fin pingis, och var bara riktigt hotat i set 2, som han dock kunde rå hem med 13-11. För Xu gick det ännu smidigare. Han släppte som mest 8 bollar i det första setet, för att sedan kunna vinna set 2 med 11-3 och set 3 med 11-6.

Vinsten innebär att vi slutar tvåa i grundserien, en poäng bakom seriesegrarna Halmstad. Vi går därmed in i slutspelet först i semifinal, som kommer spelas någon gång i Maj. Hemsidan återkommer med datum när dessa är spikade.

 

Bilder från matchen klicka här. 

tagna av Rpmedia.se

Kategorier

Månadsarkiv

RSS Nytt från SBTF

  • Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné
    Sommaren är igång, och sedan några år tillbaka innebär juni att WTT-touren gör ett par stopp på Balkanhalvön. Flera svenska landslagsspelare är på plats för tävlingar i Nordmakedonien, Kroatien och […] Inlägget Flera landslagsspelare i Sydeuropa på WTT-turné dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb
    Ta chansen och anmäl dig till utbildningen Bordtennistränare Klubb, som är ett utmärkt steg för dig som är ansvarig tränare för en träningsgrupp i din förening.    Utbildningen riktar sig till […] Inlägget Anmälan öppen till utbildningen Bordtennistränare Klubb dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.
  • Emil och Siri föll med flaggan i topp
    Emil Ellermann och Siri Benjegård stod för de sista ljusglimtarna när de nådde varsin semifinal i Helsingborg. Sverige lämnar därmed WTT Youth Contender 2026 med två mixedguld och fyra semifinalplatser.  […] Inlägget Emil och Siri föll med flaggan i topp dök först upp på Svenska Bordtennisförbundet – SBTF.

Relaterade inslag

Säsongspremiär

Säsongspremiär

Herrarna har hemmapremiär i Pingisligan mot Spårvägen den 11 sept kl 18.30. Damerna har hemmapremiär den 14 sept mot Eskilstuna och den 15 sept mot Juno, tiderna ej klara för damerna.

läs mer

SM-Final i Eslöv på onsdag

På onsdag kväll, med matchstart kl. 18.30, spelar damerna den första SM-Finalen emot dem regerande mästarinnorna Storfors BTK. Tjejerna vill hemskt gärna ta tillbaka SM-bucklan, och hoppas såklart på att så många som möjligt kommer till Blomsterbergshallen för att...

läs mer